Karácsony kiakadt: a kormány milliárdokkal támogatja a „hop on hop off” buszos cégeket, miközben magára hagyja a közösségi közlekedést
Az adófizetők kontójára adtak milliárdos ajándékot a városi turistabuszos cégeknek – állítja a főpolgármester.
Az adófizetők kontójára adtak milliárdos ajándékot a városi turistabuszos cégeknek – állítja a főpolgármester.
Központi rendszerhiba volt, ilyenkor minden szerelvény automatikusan leáll. Az utasok meg sétálhattak egyet az alagútban.
Hétvégén indul a nosztalgiaszezon a BKK-nál, ősöreg villamosok, buszok, sőt trolik is színre lépnek a pesti flaszteren és síneken.
Új nevet kap áprilistól a reptéri gyorsbusz, jön a 100E Airport Expressz.
A közlekedési cégnek kötelező lenne beruházásokat megvalósítani a 66 milliárd forint értékben idén, de erre egy fillér nincs elkülönítve az üzleti tervükben.
Az e-rollerek ugyan joghézagokban gurulnak, de a Kúria szerint annyira azért nem, hogy annyit ne lehetne megállapítani: gépi hajtású járművekről van szó. A kormány azt ígéri, lesz KRESZ-módosítás, de azt nem árulják el, mikor. Pedig az e-rollerek szabályozása nagyon sürgős lenne.
A mostani vasúti bérletesek kevesebb, mint negyede utazik a saját megyéjén kívülre, vagyis a döntő többségnek jó lesz az új megyei bérlet. Elkértük a MÁV-tól az összesítést, hol használják a legtöbben a bérletet, és azt is megnéztük, milyen hátulütői lehetnek az új kedvezményrendszernek.
Minden eddiginél kedvezőbb bérletrendszerrel igyekszik a kormány az utazók kedvében járni. A Vármegye- és Országbérlet hasonló (csak egy kicsivel drágább), mint amit Németország vezetett be párt hete az általános drágulás hatásait enyhítendő. A vármegyebérlet ettől függetlenül olcsóbb lesz mint a BKK-bérlet és egyaránt érvényes lesz a MÁV-START, a MÁV-HÉV, a GYSEV vonatain, illetve a Volán buszain, de azért lesznek kivételek.
A hétfő este bekövetkezett balesetnek hat sérültje van.
Az úgynevezett normatív, összesen 12 milliárdos támogatást hamarosan utalják, de további 14 milliárd sorsa még mindig nem tisztázott.
Hétfőtől ismét jár a 3-as metró Kőbánya-Kispest és a Kálvin tér között, de megkötésekkel. Ha metrózna, érdemes tájékozódni, mikor mi közlekedik a felújítás alatt álló vonalon.
Budapesten nem emelik a közösségi közlekedési bérletek és a vonaljegyek árát.
Ha potyázunk a budapesti tömegközlekedésen, a pótdíj is emelkedik, az meg főleg, ha nem rendezzük időben a számlát.
Júliustól megvalósul Zalaegerszegen a teljes tarifaközösség.
Hétköznap a Svábhegyig, hétvégén a Normafáig közlekedik majd.
Az állomány öregszik, és jelentős más cégek elszívó hatása is.
Az IC-khez a leginkább kihasznált idősávokban lehetőség szerint egy-két kocsival többet kapcsol majd a MÁV.
Magas költségekkel, munkaerőhiánnyal és a kormányzati támogatás elmaradásával küzdenek a tömegközlekedési vállalatok. Az önkormányzatoknál az idei működés feltételei sem látszanak, de az állami MÁV–Volánbusz is bajban van.
Budapest már Tarlós István idején sem tudott mit kezdeni a HÉV vonalaival, ezért a magyar állam, konkrétan a MÁV 2016. november 1-én átvette a fővárosi gyorsvasúti rendszer üzemeltetését. Az ezt követő öt évben semmit sem fejlődött a HÉV-üzem, és most úgy néz ki, hogy még legalább tíz évig velünk maradnak a jelenlegi HÉV-vonalak, és az ott közlekedő járművek is, miközben pár milliárd már így is elment a semmire.